Strategie kościelne

Termin „strategie kościelne” nie jest może najtrafniej dobrany ale już się z niego tłumaczę.

Chodzi bowiem o to, że wiele firm stosuje bardzo skuteczne modele oparte na religii. W każdej bowiem religii jest kilka cech wspólnych, które powodują, że wierni podążają za kapłanem. W przenośni – każda firma to kościół, a CEO jest naczelnym kapłanem.

Model też jest bardzo prosty – by strategia kościelna była skuteczna, trzeba stworzyć wizję nieba, 10 przykazań (zbiór procedur i wartości korporacyjnych) oraz wizję piekła. Dla wiernych (pracowników) wizja nieba to marchewka na kiju, wizja piekła to bacik i przestroga – trafimy tam, jeśli nie będziemy się stosować do „10 przykazań”.

Model raz uruchomiony niesie wartości misyjne dla pracowników, klientów i dostawców.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s