Strategia straganu na rynku

To stosunkowo najprostszy model strategiczny polegający na obserwacji i robieniu tego, co najlepiej się dziś na rynku sprzedaje. Model ten był doskonale widoczny pod koniec 20 wieku, gdy wiele firm zaprzestawało swojego ‚core biznesu’ i przekształcało się w firmy .com. Taka była moda na rynku.

Mieliśmy w Polsce producenta obuwia, który stał się dostawcą internetu, mieliśmy garbarnię, która przekształciła się w koncern medialny i tak przykładów można byłoby mnożyć.

Cechą charakterystyczną firm stosujących tego typu podejście do strategii są częste zmiany. Jednego dnia firma ogłasza wejście na nowy rynek, by w krótkim czasie się z niego wycofać.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s