Analiza SWOT

Analiza SWOT 1

Analiza SWOT jest chyba jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi analizy strategicznej. Napisano wiele opracowań na jej temat, usiłowano ją autorsko zmodyfikować, wśród teoretyków wywołuje zażarte dyskusje – zupełnie zbytecznie.

Tak samo jak i inne najlepsze narzędzia analizy strategicznej jej zastosowanie jest proste. Na jednej kartce papieru zbieramy informacje o przedsiębiorstwie, klasyfikując je wedle następujących kryteriów:

SWOT wyjaśnienie

Następnie przygotowujemy strategię zgodnie z poniższym schematem:

Przy tworzeniu SWOTa warto mieć gotową listę pytań. Ja z reguły korzystam z procedury due dilligence, którą zaczęliśmy stosować w połowie lat 90-tych ub. wieku i która nadal jest aktualna. Dla moich czytelników udostępniam ją za darmo (pdf do pobrania): Due dilligence pl

I jeszcze jedno słowo ostrzeżenia – pamiętajcie proszę, że tak przygotowana strategia może prowadzić nas w złym kierunku. Ma ona bowiem tendencję, by mierzyć zamiar podług sił, a nie siły na zamiary.

<= powrót do narzędzi analizy strategicznej

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s