Analiza wskaźnikowa

Piramida du Ponta główne narzędzie zarządzania prezesaGwoli przypomnienia, chciałbym podkreślić, że analiza wskaźnikowa nie daje nam gotowych odpowiedzi. Umożliwia nam tylko szybkie zidentyfikowanie, w których obszarach musimy zadać pytania.

Analizę możemy prowadzić w różnych perspektywach. Najczęściej stosowanym formatem jest porównanie ze wskaźnikami za poprzednie okresy sprawozdawcze – jest to tzw. analiza historyczna. Można też porównywać wskaźniki analizowanej firmy ze wskaźnikami konkurencji (tzw. analiza branżowa). Można też analizować osiągnięte wskaźniki w porównaniu z zakładanymi celami. Można też stosować tzw. benchmarking.

Najczęściej stosowane wskaźniki prezentowane są zwykle w podziale na grupy:

  1. wskaźniki zyskowności (rentowności)
  2. wskaźniki płynności
  3. wskaźniki wypłacalności
  4. wskaźniki sprawności

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s