Techniki kształtowania ceny

Techniki kształtowania ceny wywołują zazwyczaj największe emocje w dyskusji. Historycznie najbardziej popularną techniką była metoda koszt +, gdzie do kosztu bezpośredniego wytworzenia dodawano nadwyżkę na pokrycie kosztów stałych i marżę zysku.

Wraz z rozwojem marketingu, wykształciły się jednak różne filozofie i techniki kształtowania ceny:

Ceny elastyczne
Ceny kontyngentowe
Cena limitowa.
Cena umowna.
Ceny „wartości”.
Cena racjonowana.
Cena offsetowa.
Cena penetracyjna.
Cena skimmingowa.
Cena konkurencyjna.
Cena „geograficzna”.
Loss-Leaders.
Ceny stopniowe.

Jedna myśl na temat “Techniki kształtowania ceny”

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s