Strategia w sprawozdaniu

Ze sprawozdania finansowego możemy stosunkowo szybko odczytać strategię spółki.

Potrzebne będą nam w tym celu następujące narzędzia:

  1. rachunek wyników
  2. bilans
  3. kluczowe dane finansowe dla konkurencji
  4. model 5 sił Portera
  5. matryca BCG
  6. matryca różnicowania
  7. matryca pozycjonowania
  8. analiza kluczowych czynników sukcesu dla firmy i branży

Spróbujmy omówić to na konkretnym przykładzie.

Procedura działania jest prosta. Najpierw sprawdzamy marżę zysku na sprzedaży i porównujemy ją z konkurencją. Zadajemy sobie przy tym pytanie w jaki sposób spółka konkuruje (matryca różnicowania) i jak stara się pozycjonować swój produkt względem konkurencji (matryca pozycjonowania).

(w trakcie prac)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s