Do przeczytania w pierwszym półroczu.

Zrobiłem dziś listę lektur „obowiązkowych” według zapowiedzi na 2019 rok (w kolejności dat wydania):

1. Steven G. Rogelberg „The Surprising Science of Meetings” – może być ciekawa, szczególnie w części opisującej spotkania na spacerach i inne alternatywne formy. Przeczytam z ciekawością 🙂

2. Jean Case „Be Fearless” może być ciekawa, bo z recenzji wynika, że autorka definiuje 5 kluczowych czynników sukcesu: postaw dużą stawkę, weź na siebie duże ryzyko, buduj na porażkach, wychodź poza swoją strefę komfortu i odpowiednio ustawiaj priorytety. Książka polecana przez Melindę Gates.

3. Shoshana Zuboff „The Age of Surveillance Capitalism” Książka zapowiada się fascynująco – o poświęceniu prywatności dla użyteczności i co z tego może wyniknąć.

4. Clayton Christensen, Efosa Ojomo, and Karen Dillon „The Prosperity Paradox” zapowiada się na bardzo stymulującą naukową pozycję o rozwoju, innowacji, postępie i zmianie.

5. Cal Newport „Digital Minimalism” ma zachęcić nas do ograniczenia dostępu do internetu. Osobiście dojrzewam i ograniczam, więc mam nadzieję, że książka zasugeruje kilka ciekawych rozwiązań.

6. Roger McNamee „Zucked” – były mentor Marka Zuckerberga atakuje swojego „wychowanka”. Nie wiem, czego się spodziewać, ale przeczytam z obowiązku.

7. Tomas Chamorro-Premuzic „Why Do So Many Incompetent Men Become Leaders?” Nie ukrywam, że na tę książkę wyczekuję z niecierpliwością, bo ciekaw jestem jak autor rozwinął artykuł w HBR sprzed 5 lat. W wielkim skrócie, by zostać liderem potrzeba tylko narcyzmu, wiary w siebie i umiejętności autopromocji. Kompetencje są w grze o stołki niezbyt ważne. Od tego zatrudnia się specjalistów 🙂

8. James O’Toole „The Enlightened Capitalists” Ta książka wydaje się tak samo zbędna jak i programy CSR. Od zawsze wiadomo, że najlepsze biznesy powstają, jeśli kapitalista chce czynić dobrze (klientom, pracownikom, społeczności). Trąbi się o tym od lat i z różnych perspektyw, a jednak praktyka pokazuje, że aspirujący biznesmeni jakoś tego nie potrafią zrozumieć.

9. Safi Bahcall „Loonshots” Daniel Kahneman ją poleca i to dla mnie wystarczająca rekomendacja 🙂

10. Julie Zhuo „The Making of a Manager” – tu nie wiem, czego się spodziewać, oprócz tego, że książka napisana przez osobę, która w wieku 25 lat została menedżerem produktu w FB. Jeśli Sheryl Sandberg miała na to wpływ, to zbyt wiele się nie spodziewam („Lean In”).

11. Marcus Buckingham and Ashley Goodall „Nine Lies About Work” Tu mam dość spore oczekiwania, bo kiedyś uważałem pierwszą książkę Buckinghama za jedną z najważniejszych lektur biznesowych. Zobaczymy czy autorzy sprostają oczekiwaniom 🙂

12. Ben Bernanke, Timothy Geithner, and Henry Paulson „Firefighting” Tę książkę przeczytam z obowiązku, choć czytałem już indywidualne wspomnienia wszystkich trzech panów i chyba wszystkie książki, które zostały wydane o kryzysie sprzed dekady. Nie spodziewam się by wnieśli coś nowego, ale sprawdzić trzeba.

 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s