500 fanów na FB

Informacja zwrotna

Dziś rano przywitała mnie informacja o tym, że na FB mam 500 fanów.

Pół tysiąca osób kliknęło, że lubi moją stronę – bez reklamy i wbrew algorytmom, które przestają wyświetlać zapiski. To informacja zwrotna, która zachęca do pisania. Z drugiej jednak strony, to tylko 500 osób – czy warto tracić czas na pisanie, jeśli tak niewiele osób to czyta? Tak jak każda moneta ma swój awers i rewers, tak i informacja zwrotna może wywołać skutek pozytywny i negatywny.

Zasięgi Facebooka

FB ma oczywiście dla mnie rozwiązanie – wedle zasady, wykreuj potrzebę i zaoferuj produkt – kliknij ten niebieski przycisk!

Mirek like

Zespół FB wykorzystuje informację zwrotną w rewelacyjny sposób, by zwiększyć swoją sprzedaż. Zachęca mnie do wykupienia reklamy – promuj swój post! Promuj swoją stronę!

Robi to wtedy, gdy nikt postu nie widzi i niewiele osób mnie czyta. Robi to też i wtedy, gdy nagle zaczyna się coś dziać wkoło komunikatu – twój post osiągnął większy zasięg niż 90% pozostałych postów, albo – w domyśle – ludzie w ten post klikają, znaczy się, żeś coś mądrze napisał – wykup reklamę, a my Ci jeszcze te zasięgi zwiększymy. Wykup więcej reklamy, a my Ci pomożemy w sposób wyjątkowy:

FB pomoc dla reklamodawców

Tylko 4 tygodnie po 50 usd dziennie zapewnią Ci kontakt telefoniczny z żywym człowiekiem!

Robi to regularnie przysyłając zestawienie statystyk co tydzień na maila – zobacz co działo się na Twojej stronie w ubiegłym tygodniu, pomóż sobie i kliknij na przycisk by wykupić reklamę.

Robi to wreszcie z zaskoczenia – ktoś Cię polubił, ktoś coś tam kliknął, ktoś coś skomentował. Każda informacja zwrotna jest dla FB okazją do wytłumaczenia mi, jak bardzo muszę kliknąć na płatną promocję!

2 myśli na temat “Informacja zwrotna”

    1. Ale co warto? To właśnie jest taki kiepski post, w którym nie ma zbyt wiele wartości dodanej, a wordpress mnie informuje: „Your stats are booming! Looks like MiroPress is getting lots of traffic.
      A to co jest wartościowe ukryte jest w czeluściach tego bloga i nikt prawie tego nie czyta…

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s