Ocena branży i pozycji konkurencyjnej

II filar analizy kredytowej - ocena branży i pozycji konkurencyjnej, Model 5 sił Portera: relacje z dostawcami, relacje z odbiorcami, rywalizacja istniejącej konkurencji, potencjalna konkurencja, substytuty, strategia różnicowania: konkurowanie poprzez produkt, konkurencja poprzez obsługę i jakość usługi, konkurencja cenowa i systemowa; Cykl życia produktu, cykl życia firmy, cykl życia branży

Dziś pora na drugi filar analizy zdolności kredytowej – ocena branży i pozycji konkurencyjnej firmy.

Najpierw musimy zrozumieć dobrze sytuację w branży (5 sił Portera), zadać sobie pytanie czy istnieją bariery, które chronią inkumbentów przed potencjalną konkurencją i przeanalizować strategię spółki. Najbardziej użyteczne narzędzia, które możemy wykorzystać w tym celu, to:

1) Matryca BCG

2) Matryca różnicowania

Przydatne w procesie analizy będą też dwa wykresy: Cykl życia branży i wykres pozycjonowania firmy względem konkurencji. Na koniec wreszcie należy spisać kluczowe czynniki sukcesu (KCS) dla branży i zadać sobie pytanie, w jakim stopniu firma je realizuje.

Prezentacja ku pamięci znajduje się:

Reklamy

Jedna myśl na temat “Ocena branży i pozycji konkurencyjnej”

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s