Citi – misja i zasady

źródło: Raport roczny 2010

W nieautoryzowanym tłumaczeniu misja ta brzmi mniej więcej tak:

„Citi pracuje niestrudzenie by służyć ludziom, społecznościom, instytucjom i narodom. Na bazie 200 lat doświadczeń, gdy stawialiśmy czoło największym światowym wyzwaniom i wykorzystaliśmy największe możliwości, dążymy do kreowania najlepszych wyników dla naszych klientów poprzez rozwiązania finansowe, które są proste, kreatywne i odpowiedzialne. Jesteśmy instytucją, która łączy ponad 1000 miast, 160 krajów i miliony ludzi – jesteśmy globalnym bankiem; jesteśmy Citi.

W trakcie realizacji naszej misji przyświeca nam cztery kluczowe zasady:

Wspólny cel – jeden zespół, z jednym celem: służyć naszym klientom i inwestorom

Odpowiedzialne finanse – zachowanie, które jest przejrzyste, rozsądne i niezawodne

Pomysłowość – Poprawiamy życie naszych klientów poprzez innowacje wykorzystujące zakres i głębię naszych danych, globalną sieć oraz światowej klasy produkty.

Przywództwo – Utalentowani ludzie, najlepiej przeszkoleni, którzy funkcjonują w zróżnicowanej kulturowo merytokracji w oparciu o doskonałość, inicjatywę i odwagę”.

Celowo podkreśliłem brak autoryzacji, bo znając korporacyjne procedury wiem, że wymagałaby ona wielu godzin spotkań, dyskusji i zatwierdzeń. Nie to jest celem tego artykułu. Chciałbym podyskutować o misji, strategii i o sposobach jej wdrażania.

Na polskiej stronie banku widnieje inna misja, która mówi mniej więcej to samo, choć jest może mniej górnolotna i bardziej dostosowana do polskiej mentalności:

Citi handlowy misja ze strony internetowej

źródło: strona www citi handlowy

„Misją Banku jest odegranie wiodącej roli w sektorze bankowym w Polsce poprzez oferowanie światowej klasy produktów i wysokiej jakości usług Klientom krajowym i międzynarodowym, zapewnianie akcjonariuszom wysokiego zwrotu z kapitału, tworzenie atrakcyjnego i satysfakcjonującego środowiska pracy dla pracowników oraz wyznaczanie standardów etycznych w biznesie”.

Gdy porównuję te dwie misje, przypomina mi się inna, zdefiniowana przez Percy Barnevika dla ABB:

„Myśl globalnie, działaj lokalnie!”

Widzimy bowiem świetne wykorzystanie tej zasady. Myśl jest globalna, ale dostosowana do lokalnych warunków. Co najważniejsze, wypracowana jest przez polskich menedżerów.

cdn.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s