Lubelski happening, „Znak” i Punkt Przełomowy

W tym tygodniu do codziennych obowiązków przybył mi nowy projekt. Mam nadzieję, że w jakiś drobny sposób przyczyni się do przełamania nieciekawych dla Lubelszczyzny statystyk.

Miło mi donieść, że do pomocy zgłosiło się krakowskie wydawnictwo Znak, które od kilku lat samo się pięknie przełamuje i poszerza zakres wydawanych książek. Dla uczestników „Lubelskiego happeningu” obiecali ufundować kilka egzemplarzy.

Znak wydaje ostatnio bardzo ciekawą serię, która w całości powinna trafić do kanonu lektur menedżera. Pisałem zresztą o tych książkach wielokrotnie i muszę oddać hołd konkurencji- chapeau bas!

Seria nazywa się „Punkty przełomowe”. Dotychczas ukazały się następujące pozycje:

  • Malcolm Gladwell, Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu
  • Malcolm Gladwell, Punkt przełomowy. O małych przyczynach wielkich zmian
  • Malcolm Gladwell, Błysk! Potęga przeczucia
  • Martin Lindstrom, Zakupologia. Prawda i kłamstwa o tym, dlaczego kupujemy
  • James Harkin, Trendologia. Niezbędny przewodnik po przełomowych ideach
  • Leander Kahney, Być jak Steve Jobs. Jeśli chodzi o pomysły wszystko jest dozwolone
  • Steven D. Levitt, Stephen J. Dubner, Freakonomia
  • Steven D. Levitt, Stephen J. Dubner, Superfreakonomia

W planach są jeszcze następujące książki:

  • Malcolm Gladwell, Co widział pies i inne przygody.
  • Richard L. Brandt, Potęga Google’a. Poznaj sekrety Larry’ego i Sergeya
  • Kelvin Maney, Coś za coś. Dlaczego niektóre produkty odnoszą sukces, a inne nie
  • Chris Anderson, Za darmo. Przyszłość najbardziej radykalnej z cen
  • Jason Fried, David Heinemeier Hansson, Zrób to inaczej

Dla lubelskiego happeningu najważniejsze będą 3 książki: Freakonomia, Superfreakonomia i Punkt przełomowy. Dwie pierwsze, dlatego że ilustrują jak łatwo można zapętlić się przy analizie danych statystycznych i jak trudno jest czasem dojść do rzeczywistych przyczyn pewnych zjawisk. Ostatnia, dlatego że stanowić będzie motto happeningu. Na razie zdradzę tylko, że uczestnikom opowiem o tych książkach co-nieco. Tych, którzy w happeningu nie będą uczestniczyć zachęcam gorąco do lektury.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s