Treść bloga

Gdy rozpoczynałem moje eksperymenty z blogiem, chciałem pisać o książkach, bankowości, ekonomii i finansach. Blog miał być narzędziem wspierającym mnie w mojej pracy. Pół roku później łapię się na tym, że samoistnie stał się bardzo eklektyczny. Chce mi się pisać o wszystkim, za wyjątkiem bankowości, ekonomii i finansów. Sam proces pisania spowodował, że coraz częściej zaczynam traktować go jako ucieczkę od pracy. A że jeden z moich głównych klientów robi wynik pierwszego kwartału poprzez cięcia kosztów i tym samym uwolnił mi najbliższy miesiąc – niech tak na razie pozostanie. Trochę odpoczynku i więcej przyjemności.

Dwutygodniowa przerwa od internetu spowodowała, że mam teraz sporo zaległości. Mam też dużo pomysłów do okiełznania i do ubrania w jakieś konkretne projekty. Przybyło mi też trochę czytelników, co zobowiązuje. 🙂

Pewien artykuł, który był „produktem ubocznym” projektu strategicznego, wygenerował kilkadziesiąt tysięcy odsłon i codziennie przyciąga kilkadziesiąt do kilkuset osób. Temat wynalazków zaciekawił mnie na tyle, że zamierzam go kontynuować dalej. W ostatnią sobotę odwiedziłem dość ciekawą wystawę i choć nie daje mi ona pomysłów na rozwój w najbliższej przyszłości, uzupełniła pewną lukę w wiedzy – niestety nie bankowej i nie ekonomicznej.

Innym „produktem ubocznym” był też artykuł o MLM, który rozwinął się w całkiem pokaźny projekt. Niestety wnioski są raczej bardzo negatywne dla tego modelu dystrybucji. Ciężko mi się zebrać do ich obiektywnego opisania. Chwilowo projekt odstawiam więc na półkę. Materiałów zebrało mi się mnóstwo, więc jeśli ktoś jest zainteresowany – zapraszam na priv.

Coraz więcej czasu zajmuje mi ostatnio bardzo inspirujący projekt „Narzędziownia„. Głównie dzięki wspaniałej grupie trenerów, którzy postanowili stworzyć „przestrzeń” do samodoskonalenia. Teraz przestrzeń ta zaczęła się kosmicznie rozszerzać, pojawiły się głosy, że trzeba ją jakoś ograniczyć a z drugiej strony coraz więcej jest nawoływań do uwagi na czarne dziury, które mogą ją pochłonąć. Ten projekt również zamierzam komentować na swoim blogu.

W odniesieniu do szkoleń również pojawi się kilka wpisów. W ubiegłym roku TED nabrał globalnego rozmachu, Wikipedia rozrasta się niemal geometrycznie, powstało kilka portali edukacyjnych i prawdopodobnie rozpoczęła się rewolucja w e-learningu, która po cichu gotuje się do globalnego, totalnego ataku. Tej rewolucji nie można pominąć – na razie dla ciekawskich zajawka tutaj.

I wreszcie aspekt techniczny. Do tej pory eksperymentowałem z różnymi formatami, platformami, hostingami. Odkrywałem świat wyszukiwarek, SEO/SEM, pozycjonowania, słów kluczowych i linków.

Nie ukrywam, że czasem czułem się jak Alicja w krainie czarów, szczególnie wtedy, gdy pewne działania wirtualne całkowicie wypaczały rzeczywistość. Dla przykładu, dodanie jednego komentarza na pewnym blogu spowodowało, że po wpisaniu mojego nazwiska w Google blog ten wyskakiwał na pierwszym miejscu. A ja odwiedziłem go tylko raz i zostawiłem tylko jednozdaniowy komentarz. Optymalizacyjne czary mary twórcy tego bloga!

Pomimo, że mam już od jakiegoś czasu wykupione własne domeny i że zamierzałem ten blog przenieść od 1 stycznia, przez czas jakiś postanowiłem jeszcze pozostać na wordpresie. Potrzeba mi jeszcze trochę czasu na ewolucję bloga, zanim przeprowadzę prawdziwą rewolucję. Jak do tej pory, mogę przyznać, że z blogowego raczkowania przeniosłem się do pozycji wyprostowanej – to tak jakbym ze żłobka przeniósł się do przedszkola. A że czas mnie zbytnio nie goni, nie chciałbym być najmłodszym pierwszoklasistą w szkole podstawowej, więc na razie pozostaję w tej samej piaskownicy.

A teraz prośba do wszystkich nieśmiałych czytelników. Piszę tego bloga dla Was. Pomóżcie mi go tworzyć poprzez Wasze komentarze, uwagi i sugestie. Zapraszam i dziękuję.

Skomentuj

