Facebook, Twitter i rozwój internetu

NASA dostarczyła w tym tygodniu nowe oprogramowanie na stację kosmiczną, które umożliwi astronautom szerokopasmowy dostęp do internetu. Internet wyruszył dziś w kosmos, ale jak?

Astro_TJ - pierwszy tweet na żywo z kosmosu

T.J. Creamer wysłał pierwszą wiadomość na Twittera.

Prawdopodobnie będzie to jedno z wydarzeń roku 2010. Tak się złożyło, że gdy informacja o tym obiegała świat, pracowałem właśnie nad projektem nt. portali społecznościowych i próbowałem rozgryźć dane opublikowane dziś przez Nielsena

Nielsen social-media-time December 2009
źródło: http://blog.nielsen.com

Internet się zmienia. Widać jeszcze pewną różnicę pomiędzy jego wykorzystaniem w US i globalnie, ale różnica ta zaciera się coraz bardziej. Prawdopodobnie dzieje się tak dlatego, że w internecie prym wiodą amerykańskie firmy i to one narzucają standardy i kierunki rozwoju.

10 największych firm w globalnym internecie
Grudzień 2009

Miejsce…..Firma………….. Unikalni……………….Czas na osobę
…………………………………..użytkownicy……………. (HH:MM:SS)
………………………………………w mln
1…………..Google……………….354………………………. 2:38:50
2…………..Microsoft…………….316………………………..3:01:38
3 ………….Yahoo!………………. 229………………………..2:12:36
4 ………….Facebook……………207…………………………5:57:17
5…………..eBay……………………164………………………..1:41:31
6…………..Wikimedia…………..141………………………..0:16:01
7 ………….Amazon……………….137………………………..0:32:11
8 ………….AOL LLC……………….129………………………..2:21:03
9 ………….News Corp.………….120………………………..0:59:17
10 ………..InterActiveCorp.….115………………………..0:11:36

źródło: Nielsen NetView

Tabelka w odniesieniu do internetu w USA prezentuje się podobnie, choć widoczne są pewne różnice. Pierwsze 4 pozycje są takie same, choć Amerykanie pół godziny dłużej korzystają z Facebooka. Ebay spada na 9. miejsce, a Wikipedia wypada całkowicie z pierwszej dziesiątki (???). AOL wędruje na piąte miejsce, News Corporation wyprzedza Amazona, a na miejsce 10. wskakuje Apple.

W 2009 roku Amerykanie spędzali dwukrotnie więcej czasu na portalach społecznościowych niż rok wcześniej. Kto zyskał a kto stracił widać najlepiej na wykresie poniżej.

Rozwój portali społecznościowych
źródło: http://blog.nielsen.com

Zyskuje Facebook i Twitter, traci Myspace, Clasmates i LinkedIn. Ciekawe dlaczego.

Jeszcze ciekawszym problemem do rozgryzienia będzie przyszłość naszych lokalnych odpowiedników tych serwisów. Czy Nasza Klasa podzieli los Classmates? Czy polscy internauci przeniosą się z Allegro na Ebaya? Facebook zmienił w ubiegłym roku interfejs na polski dla osób z naszego obszaru geograficznego. Czy w ślady Facebooka pójdzie Amazon? Na wszystkie te pytania będę musiał znaleźć wkrótce odpowiedź. Będę musiał też przygotować odpowiednie scenariusze działania.

Reklamy

Jedna myśl na temat “Facebook, Twitter i rozwój internetu”

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s